Univerzita Tomáše Bati (UTB) ve Zlíně oznámila termín konání druhého ročníku eventu Game Jam, během kterého účastníci vytvoří od základu novou PC hru. Game Jam se uskuteční 8.-10. března 2024 v budově Technologického inovačního centra ve Zlíně. Tento rok soutěž otevírá své brány studentům z Fakulty aplikované informatiky (FAI), Fakulty multimediálních komunikací (FMK) a navíc i talentovaným středoškolákům ze Zlínského kraje a navyšuje tak možnou kapacitu na 50 studentů.
Game Jam, jakožto hackathon pro vývoj počítačových her, vznikl před více než 20 lety a pravidelně se koná po celém světě. Zlín se do loňského roku této události vyhýbal, avšak s nedávnou akreditací oboru Game Design na Fakultě multimediálních komunikací byla cesta otevřena i pro nás. Vytvoření hry během jednoho víkendu představuje výzvu, která vyžaduje široké spektrum speciálních dovedností, od kreativity po technickou zručnost. Propojení studentů z různých fakult a středních škol Zlínského kraje má za cíl posílit synergii pro tvorbu inovativních projektů a ukázat středoškolákům možnosti studijních oborů na UTB.
Studenti se na začátku akce rozdělí do pětičlenných týmů napříč obory. Následně budou mít 48 hodin na vývoj počítačové hry na zadané téma, jenž jim do samotného začátku konání akce zůstane utajeno. Práce na hrách bude probíhat v prostorách Technologického inovačního centra, kde bude možné pracovat nonstop. Zájemci o účast se mohou přihlásit na upper@utb.cz.
„V letošním roce jsme se rozhodli dát prostor a ukázat svůj talent i studentům středních škol v našem kraji. Věříme, že tímto způsobem podpoříme tvůrčí prostředí a umožníme větší rozmanitost a inspiraci v tvorbě počítačových her,“ uvedla Jitka Honsová, organizátorka akce.
Odborná porota bude hodnotit výsledné projekty v několika kategoriích, včetně technického zpracování, designu a kreativity. V porotě zasednou nejen pedagogové UTB, ale i zástupci herního průmyslu, jako je například firma Polyperfect nebo visiongame.cz. Soutěž Game Jam není jedinou aktivitou, která podporuje rozvoj herního průmyslu ve Zlíně. Už 22. dubna se koná komunitní setkání „Bonfire@Zlín“, jehož cílem je sjednotit komunitu herních vývojářů ve Zlínském kraji a vytvořit prostředí pro inspirativní prezentace odborníků v oboru, sdílení know-how a networking.
Akci pořádá UPPER-Centrum kreativních průmyslů a podnikání, Fakulta multimediálních komunikací a Fakulta aplikované informatiky UTB, herní studio polyperfect a videoherní archiv visiongame.cz. Partnerem soutěže je Technologické inovační centrum Zlín, které poskytlo kompletní zázemí pro akci. Ceny do soutěže věnovali pořadatelé akce a Xzone, Flying Rat Studio, Ashborne Games a Troglodyte Studio, Bujos.