Kulturní a kreativní odvětví patří ve Zlínském kraji k tradičním odvětvím s významným přínosem pro regionální ekonomiku. Svědčí o tom mimo jiné i skutečnost, že přibližně 8,3 % ekonomických subjektů ze Zlínského kraje působí právě v těchto oborech, což je celorepublikový nadprůměr (3. místo mezi kraji ČR). Střední školy v kraji společně s Univerzitou Tomáše Bati ve Zlíně zároveň dlouhodobě nabízejí studijní obory specializující se na audiovizuální techniku, design, marketing a umělecká řemesla. Výsledkem toho je pak významná koncentrace talentů (kreativců) v kraji, kteří se dále realizují svojí činností v kulturních a kreativních odvětvích.
I přes význam těchto odvětví v kraji, která zapadají do hlavních domén podpory Regionální inovační strategie Zlínského kraje, není rozvoj kulturních a kreativních odvětví v regionu celistvě strategicky a koncepčně ukotven. Pro vznik strategického rámce je vysoce relevantní důkladná analýza těchto odvětví. Právě tomuto účelu by měl tento projekt sloužit.
Hlavním cílem projektu je tedy zmapovat kulturní a kreativní odvětví v regionu (dále jen KKO) a nastavit dlouhodobý strategický rámec rozvoje kreativního ekosystému ve Zlínském kraji.
Dílčími cíli projektu pak jsou:
Technologické inovační centrum informuje, že realizuje projekt Mapování kreativního ekosystému Zlínského kraje, jehož účelem je podpora Ministerstva kultury ve strategickém rozvoji kulturních a kreativních odvětví vyšších územně samosprávných celků financovaný Evropskou unií – NextGeneration EU.